SELECCIÓ MOSTRA DE TEATRE


SELECCIÓ MOSTRA DE TEATRE

PROPOSTA ESCÈNICA
Institut
INSTITUT ERNEST LLUCH
Obra
FACESHOW
Director/tora
ANA ALBALAT MARTINEZ
Professor/a Responsable
ANA ALBALAT MARTINEZ
Número d’actors
4
Número d’actrius
6
Altres participants: tramoies, maquilladors, dissenyadors de vestuari...
1
















1.     Quin missatge, reflexió, joc voleu transmetre a través de la posada en escena de la vostra obra.
El missatge que volem transmetre es l’engany que hi ha rere dels concursos televisius.
Reflexionar dels diferents tipus de reaccions de l’esser humà al rebre una crítica.
L’objectiu es fer que l’espectador gaudeixi d’una bona estona.
Es una comèdia de l’art del segle XXI
Tenim tres escenes diferents (introducció, nus i desenllaç), cadascuna d’aquestes amb el seva introducció, nus i desenllaç. L’obra trenca en tot moment les expectatives del nostres espectadors.
            En la tercera escena es fa que intervingui al públic en l’obra, fen ús de les noves tecnologies.

2.     Quines directrius interpretatives treballeu  amb els nois i noies, com per  exemple: clown, mim, commedia dell’arte, expressionisme, naturalisme, musical, dansa-teatre. -

Improvisació teatral (Tant en el treball en assaig, com en la representació i intervenció de l’espectador en l’obra)
Mim (estàtua)
Musical
Comèdia
Audiovisuals (curtmetratge)

3.     Quin espai escènic teniu previst per a l’estrena ( espai buit,  escenografia  realista, volums…)

El nostre espai escènic es divideix en dos escenaris o espais. En un d’ells l’escenografia es una projecció digital i en l’altre es un espai on hi ha cadires i una tauleta (Una sala d’espera).

L’escenografia dona lloc a un joc on el silenci focalitza l’atenció de l’espectador i va variant d’espai, es una part important del joc teatral dels nostres actors i actrius.

4.     Quina proposta de vestuari i si té un valor significatiu.
El vestuari es roba de carrer però triada en funció de la personalitat que representa el personatge. En l’ultima escena el vestuari es més de vestir, per que les condicions d’aquesta escena ho requereix.

5.     Transversalitat de la  vostra activitat teatral  dins del centre: participació d’altres professors i alumnes  d’altres àmbits; plàstica, llengua,història…

El projecte s’ha plantejat  de forma voluntària per part de la professora Ana Albalat Martinez, amb l’objectiu de fer arribar als nostre alumnes una possibilitat per passar una bona estona i aprendre, d’una forma diferent.
Els dimecres a la tarda de 16:00 a 18:00 fem assaig a la sala d’actes del nostre institut, de forma voluntària i gratuïta. Els alumnes als que s’adreça el projecte pertanyen a 4t d’ESO i 1r de batx.
En l’obra de teatre  s’apliquen les noves tecnologies (Tecnologia) i la Música.
Hi ha una alumna del grup de teatre, cursant 1r de batxillerat, que iniciarà el seu treball de recerca de 2n de batxillerat relacionat en l’obra de teatre que estem treballant.


6.     En quin lloc teniu prevista l’estrena  i dins de quin context  de la vida del centre
En un principi vam mostrar el que estem treballant en l’encontre de caixaescena Catalunya. (Vam representar les dues primeres escenes)
En la selecció de la mostra representarem la primera escena.
La propera representació serà el dia de Sant Jordi al nostre institut, per als alumnes i les famílies en la sala d’actes del nostre institut. S’ha decidit fer el dia de Sant Jordi per ser una mostra cultural i es representaran les dues primeres escenes.
En el cas de ser seleccionats es representarien les 3 escenes en el Teatre Lliure.
A final de curs està pensada una representació de les tres escenes en la Sala d’actes de l’institut.
Degut als encontres de caixaescena, s’està plantejant fer una trobada en algun dels instituts participants per fer les representacions, a finals de maig, la idea s’està estudiant.

7.     Adjunteu material de difusió, posters: programa de mà, difusió electrònica del vostre espectacle, i si no el teniu encara, expliqueu-nos quina difusió teniu previst realitzar. -
Es lliurarà un programa de mà informatiu en l’entrada a la representació, en aquest es recomanarà que l’espectador entre en el facebook en el seu mòbil, i faci clic en “m’agrada” en el grup de FACESHOW, per poder intervindre en l’obra en la tercera escena.
S’enganxaran cartells informatius en les instal·lacions de l’ institut.
S’informarà a les famílies i alumnes a partir de la pagina web del centre (www.insernestlluch.cat )
Es fa promoció de l’obra a través de facebook als nostres alumnes.
Tenim un bloc del projecte on informarem de l’obra de teatre i de l’estrena, (www.espectaula.blogspot.com )
Informació a tot el professorat a través del correu electrònic.
Informació als pares a través del bloc de l’AMPA (http://ieslluchampa.blogspot.com/ )

8.     Altres consideracions. –

La nostra obra té quatre aspectes que la caracteritzen:
1.      L’ús de les TIC
2.      El treball del silenci i del moviment.
3.      La bona veu del nostres actors i actrius interpretant les cançons.
4.       La divisió de l’espai escènic en dos ambients separats per el silenci.